We wtorek 16 listopada rozpoczną się rozgrywki esportowe, na które czekało wielu studentów. University Esport – EDU 2021/2022 jak w poprzednich latach organizuje zawody na najwyższym poziomie w dwa najbardziej znane tytuły – Counter Strike: Global Offensive oraz League of Legends. Kto tym razem sięgnie po tytuł najlepszej uczelni w Polsce?

To idealny moment, aby sprawdzić na czym polega największa w Polsce liga uniwersytecka. Wszak w najbliższym sezonie udział w niej weźmie ponad 40 drużyn z ponad 30 polskich szkół wyższych. W poprzednim roku miano najlepszej w CS:GO zdobyła PJATK, natomiast na Summoners Rift królowała krakowska AGH. Nadchodzące tygodnie będą pełne emocji!

W poprzedni poniedziałek poznaliśmy grupy poszczególnych rozgrywek. Drużyny, które zawalczą o miano najlepszej ekipy w CS-a, to:

Grupa A: Akademia Morska w Szczecinie, PJATK, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Wojskowa Akademia Techniczna, Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Grupa B: Uniwersytet Gdański, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, Politechnika Śląska, WSEI Kraków – Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

Grupa C: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Politechnika Gdańska, Politechnika Poznańska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Śląski Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Wrocławski

Grupa D: Politechnika Wrocławska, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Akademia Leona Koźmińskiego, Politechnika Bydgoska, Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, Uniwersytet w Białymstoku

O pierwsze miejsce w zawodach LOL-a powalczą:

Grupa A: Politechnika Wrocławska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Wrocławski, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni

Grupa B: Uniwersytet Gdański, PJATK, Politechnika Poznańska, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Śląski Uniwersytet Medyczny, Akademia Morska w Szczecinie

Grupa C: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Śląska, Politechnika Białostocka, Politechnika Bydgoska, Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej

Grupa D: Politechnika Gdańska, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Wojskowa Akademia Techniczna, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach

I FAZA

Przed startem warto wyjaśnić format rozgrywek. Zawody rozpoczną się standardowo od pierwszej fazy, w której znajdą się cztery grupy po 5 lub 6 drużyn. Rozegranych zostanie 5 kolejek w systemie “każdy z każdym”, w którym każdy zespół zagra mecz wraz z rewanżem. We wtorki i środy trwać będą rozgrywki w CS:GO, natomiast w czwartki i niedziele obserwować będzie można mecze LOL-a. Spotkania w tych dniach streamowane będą na kanale twitch.tv/esports_assoc.

Terminy rozgrywek grupowych:

CS:GO: 16.11 – 15.12 (listopad: 16, 17, 23, 24, 30; grudzień: 1, 7, 8, 14, 15)
LOL: 18.11 – 19.12 (listopad: 18, 21, 25, 28; grudzień: 2, 5, 9, 12, 16, 19)

II FAZA

W drugiej fazie rozgrywek wiadome już będzie, które z drużyn otrzymały awans do grupy mistrzowskiej. Po 5 kolejkach bezpośredni awans uzyskają drużyny, który wygrają swoje grupy. Kolejne cztery zespoły, które uzupełnią wolne miejsca w Grupie Mistrzowskiej, wywalczą swój awans w meczach barażowych (mecze BO3, czyli do dwóch zwycięstw). System przydzielania przeciwników wyglądać będzie następująco: 2A vs 3B, 3A vs 2B, 2C vs 3D oraz 3C vs 2D.

Terminy spotkań barażowych:

LOL:
13.01 – czwartek; 2A vs 3B
16.01 – niedziela; 3A vs 2B
20.01 – czwartek; 2C vs 3D
23.01 – niedziela; 3C vs 2D

CS:GO:
11.01 – wtorek; 2A vs 3B
12.01 – środa; 3A vs 2B
18.01 – wtorek; 2C vs 3D
19.01 – środa; 3C vs 2D

III FAZA

Poprzednie fazy wyłonią nam osiem drużyn z każdego z tytułów. Zespoły te zmierzą się ze sobą w grupie mistrzowskiej i zawalczą o miano najlepszej!

ERBUD University Esports – EDU jest częścią europejskiego projektu University Esports prowadzonego przez GGTech Entertaiment. W ramach tego ekosystemu rozgrywek akademickich zwycięzcy krajowych lig esportowych mogą konkurować o tytuł najlepszej drużyny w Europie w rozgrywkach University Esports Masters. Projekt ten daje duże szanse na przeżycie esportowej przygody przez studentów, ale przede wszystkim na zawiązanie nowych znajomości wokół wspólnej pasji, jaką są gry komputerowe.