Ogólnopolskie esportowe mistrzostwa szkół wyższych wchodzą na wyższy poziom. Do struktury Edu Esports League w roli współorganizatora dołącza dziś Akademicki Związek Sportowy, a rozgrywki zmieniają nazwę na AZS Edu Esports. Otwarto zapisy na nowy sezon, który przyniesie sporo zmian.

Studenci z całego kraju mogą szykować formę w League of Legends i Counter-Strike’a. W listopadzie rozpocznie się czwarty sezon rozgrywek Edu Esports, prowadzonych od teraz wspólnymi siłami Esports Association i Akademickiego Związku Sportowego. O ile w poprzednich latach rywalizowały ze sobą oficjalne reprezentacje 18 szkół wyższych, sezon 2020/2021 otwarty będzie na wszystkie uczelnie, przy których działają kluby AZS.

fot. Damian Gątkiewicz / ZAKZVISION

Uczestnictwo wiąże się bowiem z wyrobieniem legitymacji AZS, która niesie za sobą szereg korzyści, w tym ubezpieczenie NNW i zniżki u partnerów organizacji. To także możliwość poznania nowych i uprawiania ulubionych dyscyplin sportu w 2 tysiącach sekcji sportowych w blisko 200 klubach AZS w całej Polsce.

Zmienia się nie tylko nazwa, ale także format ligi. To za sprawą nowego rozdania w University Esports Masters – akademickim odpowiedniku Ligi Mistrzów w LoLa, gdzie Polskę reprezentują najlepsze zespoły AZS Edu Esports. Szczegóły ujawnione zostaną w nadchodzących dniach.

Zapisy na sezon 2020/2021 są otwarte na polskiesport.pl/eduesports i potrwają do 14 listopada. Bieżące informacje na temat rozgrywek dostępne będą na Facebooku i Twitterze AZS Edu Esports.

fot. Damian Gątkiewicz / ZAKZVISION

AZS Edu Esports to nowa odsłona rozgrywek Edu Esports League, które wyłaniają najlepsze studenckie drużyny esportowe w Polsce od 2018 roku. Do Esports Association w roli współorganizatora dołączył Akademicki Związek Sportowy.

Zwycięzcą “sezonu zero”, w którym rywalizacja toczyła się tylko w League of Legends, została reprezentacja Politechniki Wrocławskiej. Drużyna PWr zadebiutowała tym samym jako reprezentacja Polski na finałach University Esports Masters na Teneryfie, gdzie zajęła 3. miejsce pośród najlepszych zespołów studenckich w Europie.

Sezon 2018/2019 oprócz LoLa przyniósł także rozgrywki w Counter-Strike: Global Offensive. Podczas turnieju finałowego w katowickiej ESL Arenie na Summoner’s Rift ponownie najlepsi okazali się studenci z Wrocławia. Premierowe mistrzostwo w CS:GO zdobyli natomiast reprezentanci Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, którzy w nagrodę zgarnęli bilety premium na ESL One Cologne wraz z przelotami i zakwaterowaniem. Na turnieju University Esports Masters, tym razem rozgrywanym w Madrycie, drużyna PWr dotarła do półfinału.

fot. Damian Gątkiewicz / ZAKZVISION

Sezon 2019/2020, ze względu na obostrzenia związane z COVID-19, zakończył się play-offami rozgrywanymi online. Najważniejsze mecze nadawane były jednak z sosnowieckiej Mediateki, skąd równolegle prowadzona była konferencja Interdyscyplinarność Esportu. Najlepsi w dywizji League of Legends okazali się studenci Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a mistrzostwo w CS:GO ponownie zdobyli reprezentanci PJATK. University Esports Masters również odbyło się online, a zawodnicy AGH kontynuowali polską tradycję wychodzenia z grupy na tym turnieju – odpadli jednak na etapie ćwierćfinału.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj